REC0233210 |
Oratòria i emocions. Estratègies per a l'aula |
2024-2025 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
4/11/2024 - 30/11/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Ple de Vida
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2024 - 04/11/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
70
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Mitjançant aquest curs el docent optimitzarà els seus recursos vocals i doratòria a fi de millorar la seva gestió emocional i la comunicació a laula.
La metodologia de la formació serà la següent. El curs es desenvoluparà íntegrament a la plataforma de l'associació de forma asincrònica. Per tant, els alumnes podran treballar al seu ritme per tal d'assimilar els continguts, realitzar les activitats proposades a la plataforma i acabar la formació amb les tasques d'aprofitament. Les tasques daprofitament estan en format fòrum per tal de que cada alumne pugui llegir les aportacions de la resta de participants. A més a més, a fi de que pugui treballar al seu ritme, la primera vegada que lalumne entri a la plataforma ja sabrà en què consisteix cada tasca i la seva data dentrega. Daltra banda, a part dels continguts creats expressament per la formació, lalumnat trobarà vídeos i articles relacionats amb la temàtica del curs. Finalment, la formadora farà un seguiment dels alumnes orientant-los en el seu progrés i avaluant individualment cada tasca daprofitament.
Es farà difusió del curs a la pàgina web, blog i xarxes socials de l'associació (facebook, twitter, linkedin, google plus,...) També mitjançant correu electrònic al personal docent i centres educatius tant d'infantil-primària com de secundària.
|
| |
Objectius |
1.Millorar la salut vocal i emocional del professorat.
2.Elaborar i organitzar continguts de forma efectiva i focalitzada.
3.Optimitzar laprenentatge a laula mitjançant tècniques pròpies de loratòria vinculades a les emocions.
4.Aprendre a expressar-se transmetent els continguts i idees amb claredat, convicció i emoció.
|
| |
Continguts |
1.La veu i les emocions:
a.Nocions de tècnica vocal (anatomia de la veu, la respiració, etc.)
b.Proposta dexercicis per a millorar la salut vocal i emocional del docent i dels seus alumnes.
2.Bases estructurals de la creació de continguts (cerca i tractament de la informació, creació de principis i finals originals, etc.)
3.Nocions doratòria:
a.Elements estructurals: sintaxi, ordre de les paraules, etc.
b.Didàctica de les paraules: afirmació versus negació, paraules grans, etc.
c.Recursos doratòria: storytelling, ús de metàfores, etc.
d.Proposta dexercicis.
4.Comunicació no verbal: parallenguatge i llenguatge corporal.
|
| |
Formador/a |
Elisabet Gimeno Aragón
|
| |
Avaluació |
Es passarà un qüestionari de satisfacció.
Tasques daprofitament:
Tasca I: Al principi de la formació lalumnat haurà de respondre un qüestionari a fi de saber quin és el seu punt de partença en relació als continguts proposats.
Tasca II: Sha dentregar al final de la formació i es basa en els continguts sobre la veu i el llenguatge no verbal. En aquesta tasca lalumne ha dexposar com ha anat evolucionant en la matèria (en quins aspectes ha millorat, quins recursos són els més adients a la seva tasca docent, si ha posat en pràctica algun dels exercicis, etc.) i com pensa continuar treballant-hi una vegada la formació acabi.
Tasca III: Sha dentregar al final de la formació i es basa en la matèria sobre la creació de continguts i les nocions doratòria. Segueix la mateixa metodologia que la tasca II.
|
| |
Requisits de certificació |
Realització de totes les tasques proposades a la plataforma virtual. Es considera superat el curs si es realitzen de manera satisfactòria el 100% de les activitats proposades i es desenvolupen les activitats específiques d'Avaluació.
|
| |
E-mail |
holaredvisible@gmail.com
|
| |
|
|