REC1883213 |
Metodologia de la intervenció i estratègies per a l'atenció a l'alumnat sord |
2022-2023 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
1/7/2023 - 31/7/2023 (80 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació d'Usuaris i Estudiants de Llengua de Signes
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
8ES Metodologia de la intervenció i estratègies per a l'atenció a l'alumnat sord
|
| |
Inscripció |
01/09/2022 - 01/07/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
100
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Curs sobre els aspectes psicosocials i educatius de lalumnat sord, per a millorar-hi la intervenció docent i la pràctica educativa. El coneixement daquests aspectes ens permet reflexionar sobre la metodologia de la intervenció docent i ens aporta una nova visió sobre quines han de ser les estratègies i recursos a utilitzar a l'aula quan tenim algun alumne/a amb alguna dificultat auditiva que li impedeix seguir el ritme dels aprenentatges.
Difusió: pagina web d'AUELS, xarxes socials i altres entitats col·laboradors
Metodologia:
- Metodologia online sobre la plataforma Moodle.
- Avaluació continuada mitjançant les activitats d'aprenentatge i els fòrums virtuals..
- Tutorització en línia.
- Orientació del procés d'aprenentatge al llarg de tot el curs.
Atenció personalitzada de consultes.
En un campus virtual a la plataforma Moodle, cada participant entra amb el seu nom d'usuari/ària i contrasenya.
El mòdul té com a objectiu preparar els entorns d'aprenentatge de les persones inscrites, on es realitzarà el curs, així com que els participants es presentin al grup.
|
| |
Objectius |
- Conèixer els trets psicosocials i psicoeducatius propis de lalumnat sord per a poder-hi intervenir educativament de forma eficaç.
- Reflexionar sobre la realitat socioeducativa des del punt de vista de la persona sorda per a generar lempatia suficient per a poder gestionar el procés educatiu de manera accessible per a lalumnat sord.
- Adquirir la capacitat de generar recursos i estratègies adaptats i adequats a lalumnat sord.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1: La divergència entre llengua oral i llengua de signes.
-Història de la controvèrsia llengua oral vs llengua de signes.
-Pares i mares oients amb fill sord.
-La comunicació oral. La llengua oral.
-La comunicació en Llengua de Signes. La Llengua de Signes.
-La Lectura Labial.
-El Sistema Bimodal.
-Tècniques de suport a la llengua oral.
MÒDUL 2: 10 Punts bàsics sobre les persones sordes.
-L Audisme
-La societat oient no coneix la Comunitat Sorda.
-La Comunitat Sorda.
-Els fills sords de pares oïdors.
-Conceptes: Sord, Mut i Sordmut.
-La Sordesa i els avenços científics i tecnològics.
-La identitat Sorda.
-Ladquisició primerenca de la Llengua de Signes.
-La Llengua de Signes suma.
-Sistema Bimodal
-Imatges per a comentar.
MÒDUL 3: Anàlisi de fragments de llibres relacionats amb les persones sordes.
Lectures proposades.
-How deaf children learn. Diversos autors.
-El grito de la Gaviota. Emmanuelle Laborit.
-Háblame a los ojos. Pepita Cedillo Vicente.
-La nena que no deia hola. Inma Codorniu.
MÒDUL 4: Models educatius aplicats per a l'educació dels infants sords a les escoles de diferents zones del món.
-Introducció conceptual.
-Tipologia descoles que trobem a Catalunya.
-Tipologia descoles a la resta de lEstat Espanyol.
-Situació de la llengua de signes en el marc educatiu europeu.
-Leducació especial a EEUU.
|
| |
Observacions |
En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa.
|
| |
Avaluació |
Avaluació continuada tant de la part teòrica com de la pràctica de la Llengua de Signes, la qual inclou:
Realització del 100% de les activitats proposades.
Valoració positiva de les activitats presentades.
Participació activa i positiva en el fòrum grupal del curs.
Observació:
En acabar la formació, es demanarà a les persones participants respondre a un qüestionari de satisfacció sobre l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Realització del 100% de les activitats proposades.
Valoració positiva de les activitats presentades.
Participació activa i positiva en el fòrum grupal del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professionals de l'àmbit educatiu i formatiu, de qualsevol nivell.
|
| |
E-mail |
auels.formacio@gmail.com
|
| |
|
|