REC0500651 |
Introducció a la Llengua de Signes Catalana (LSC) |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2024 - 30/8/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Catalana per a la Telemàtica Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2024 - 29/05/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
A Catalunya, la llengua natural i pròpia de les persones sordes i sordcegues signants és la llengua de signes catalana (LSC).
En els centres educatius tenim una comunitat educativa diversa, per tant, també convivim amb alumnat sort que utilitza la LSC per comunicar-se.
Per tal de fomentar la seva inclusió al centre i millorar la relació entre companys/es, creiem convenient que el professorat tingui nòcions bàsiques de la LSC.
Adreçat a docents que vulguin conèixer conceptes bàsics de la LSC sense necessitat de tenir coneixements previs de LSC. En el marc de lescola inclusiva, aprendre LSC permet millorar latenció educativa de lalumnat sord en els centres educatius.
No cal coneixements previs, partirem des de zero.
Es tracta duna formació 100% online i asíncrona. Es farà a través de la plataforma del Google Classroom.
Metodologia emprada:
- Curs on els continguts, materials de suport i les activitats online estaran en la plataforma Google Classroom.
- Curs amb material visual i audiovisual.
- Activitats pràctiques per fomentar la participació activa i les habilitats comunicatives en LSC.
- La comunicació serà via Classroom i un fòrum.
- En el curs no estan previstes sessions de videoconferències.
- Per assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de la participació dels diferents fòrums i de les activitats de participació proposats als diferents mòduls.
Curs gratuït per a les persones associades a ACTE
|
| |
Objectius |
1. Introduir als fonaments i aspectes bàsics de la Llengua de Signes Catalana (LSC).
2. Proporcionar als estudiants coneixements bàsics per a la comunicació en LSC.
3. Fomentar la comprensió i respecte cap a la comunitat sorda.
|
| |
Continguts |
OBJ 1. Introduir els estudiants als fonaments de la Llengua de Signes Catalana (LSC).
CONTINGUTS:
- Teoria del llenguatge i la sordesa.
- Teoria de la LSC.
- Tipus de sordesa.
OBJ 2. Proporcionar als estudiants coneixements bàsics per a la comunicació en LSC.
CONTINGUTS:
- Alfabet dactilològic.
- Teoria del nom i del signe personal.
- Expressió facial i corporal.
- Diàleg bàsic en LSC.
- Dies de la setmana / mesos / any.
- Estacions de lany.
- Nombres cardinals.
OBJ 3. Fomentar la comprensió i respecte cap a la comunitat sorda.
CONTINGUTS:
- Aspectes de la comunitat sorda.
|
| |
Formador/a |
Montse Bragulat i Mainegre
|
| |
Avaluació |
L'avaluació del grau d'aprofitament es farà de forma contínua i a partir de les següents tasques:
- Participació al fòrum.
- Qüestionaris.
- Activitats pràctiques per treballar la LSC.
Lalumnat haurà de realitzar totes les tasques de manera satisfactòria.
L'avaluació del grau de satisfacció
es farà a partir del qüestionari d'ACTE de satisfacció que té en compte els següents punts: les expectatives de formació i utilitat professional dels coneixements adquirits; l'adequació dels continguts i de les pràctiques del curs; el grau de satisfacció i utilitat dels coneixements adquirits; i la dificultat i del temps real de dedicació.
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Educació de Primària i Secundària
|
| |
E-mail |
escolaestiu@acte.cat
|
| |
ODS |
ODS10 - Reducció de les desigualtats |
|
|